jan
24

Mint lassan minden ember, aki kicsit is otthon van az Internet világában, én is fent vagyok a Facebookon. Minden kétség nélkül ez egy jó példája a lekötésnek. Már jó ideje regisztráltam az oldalon, de amíg a többi ismerősöm nem csatlakozott, addig nem láttam értelmét, hogy feltöltsem az adatlapomat, és hogy aktív legyek. Viszont amint magyarul is működött, és egyre több ismerősöm alkalmazta, nekem is egyre jobban megérte használni.

 

Sokak szerintem a mai napig nem értik a lényegét, és hogy miben különbözik az iWiW-től. Itt nem az ismerősgyűjtés a lényeg, hanem az, hogy a hozzászólásoknak, posztoknak, kérdőíveknek, stb. köszönhetően még akkor is úgy érzem, hogy részese vagyok a másik életének (persze nem szerves része), ha alig találkozunk, vagy beszélünk. Természetesen ez egy felszínes kapcsolat, és valahol ez a hátulütője az online közösségeknek.

 

Hogy ezen kívül mi az előnye a fb-nak? Hát szerintem semmi. Sokan szabad- és munkaidejük nagy részét kapálással, hal etetéssel, vagy étteremvezetéssel töltik, és észre sem veszik, hogy megszokásból és kényszerből több órát ott ülnek a gép előtt, hogy minél több XP-jük legyen. Aki kicsit is fogékony az ilyen típusú mániára jobban teszi, ha bele sem kezd ezekbe a játékokba.

 

 A játékokon kívül csatlakozhatunk különböző csoportokhoz. Nincs az az ember, aki meg tudná számolni, hogy hány alkalmazás van összesen, és már a legkisebb dolognak is létrehoznak egy vagy több fanklubot. Ha egy ilyen csoporthoz csatlakozunk, után legtöbbször nem csinálunk semmit ezzel kapcsolatban, csak kifejeztük, hogy mi is osztjuk a véleményt, vagy ránk is jellemző az a tevékenység. Szóval igazából ez csak egy újabb információ rólunk a többieknek.

A kérdőívek, különböző "mi fog veled történni" és "mi leszel ha" alkalmazások is arra valók, hogy az ember elszórakozzon vele, és ha valami olyan jön ki ami vicces, vagy tényleg/teljesen nem igaz rá, akkor megosztja a többiekkel, hiszen nem magunknak posztolunk, hanem másoknak.

 

A legújabb térnyerés viszont a reklámok területén található. Minél több a felhasználó, annál inkább megéri egy cégnek, hogy itt reklámozza magát, vagy termékét. Sőt hazánk első nagyot szóló social media megmozdulásának (Vatera Vera) is helyet biztosított, méghozzá ingyen. Egy- egy ilyen banner, vagy áll személyiség/csoport még senkit sem bánt, hiszen hozzászoktunk. Viszont már itt is érezhető az előszele az idegesítő pop-up féléknek.

Vajon meddig fogja megérni elviselni a reklámot az aktivitásért cserébe? Vajon igaz a híresztelés, hogy fizetőssé teszik az oldalt? Ha igaz, vajon meddig lesznek hűek a felhasználók? (Valószínűleg semeddig. Mert hiába él a lekötés, hiszen feltöltöttük a képeket, megosztottunk videókat, tele vagyunk ismerősökkel, még sem ér mindez annyit, hogy fizessen érte a felhasználó. iWiW is elvesztette a vezetőhelyét a Facebookkal szemben). Mi lesz a következő közösségi portál?

Ezekhez hasonló kérdések és gondolatok kavarognak a fejembe, ha az oldal jövőjére gondolok. Szerintetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://csmmn.blog.hu/api/trackback/id/tr501699112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása