jan
25

Ma a postás hozott egy ajánlott levelet nekem a Citibanktól. A levél szerint a hitelkártyám egy hónap múlva lejár, és ha meg szeretném hosszabbítani, akkor keressem fel őket.

Ezzel a levéllel nem is lenne semmi gond, ha lenne a banknál, vagy egyáltalán hitelkártyám. Szégyen tudom, de én még a bankkártyával sem vagyok jó viszonyban. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért, de nem rajongok érte. Sokat gondolkoztam azon, hogy hátha valamikor igényeltem ilyet, de az előbbi okból kifolyólag, ezt esélytelennek tartom. Arról nem is beszélve, hogy nincs állásom, nincs jövedelmem, és ha jól tudom az szükséges ahhoz, hogy hitelkártyát kaphasson az ember.

Először hagyni akartam a dolgot, de miután beszéltem a szüleimmel arra jutottam, hogy felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy ez hogyan is lehetséges.

Mint a legtöbb bank esetében itt is végig kellett menni a "ha....nyomja meg az 1es gombot, ha....kérem nyomja meg a 2es gombot...." procedúrán, mire végre egy élő személyhez elértem. Elmondtam neki, hogy mi a gondom, amire a hölgy azt kérte, hogy mondjam meg a kártyaszámomat. Mivel a levélben szerencsére ez szerepelt, így ezen hamar túljutottunk. Aztán mivel nem tudtam a négyjegyű azonosítómat kérdéseket kezdett feltenni: lakcím, születési hely, idő, anyja leánykori neve, személyigazolvány szám.

Na itt jött az első érdekes szituáció. Erre a kérdésre nem voltam felkészülve és nem volt a személyim nem volt a közelben, de apukám személyiének a száma hasonlít az enyémhez, és megkértem h mondja meg mi az övé, mert abból már tudni fogom a sajátomat. Erre a hölgy a vonal túloldalán közölte, hogy "Külső segítséget nem vehet igénybe!". Hírtelen azt se tudtam hova tegyem ezt a mondatot. Nem a Vágó féle Legyen Ön is milliomosban vagyok, de hát ott is lehetett segítséget kérni, arról nem is beszélve, hogy én hívtam őt, hát had csináljak, amit szeretnék otthon. Na mindegy, ezen még valahogy továbbléptem, bár szívem szerint rá akartam vágni a telefont, de mivel nekem volt fontos az infó, így tovább haladtam a kérdéseken.

Következő kérdés a munkahelyének a neve volt. Hát na nekem ilyen nincs, de talán a sulira gondolt, úgyhogy elmondtam, hogy hova járok, és akkor a végső szíven szúrás: milyen szakra....Itt vége volt mindennek. Nem azzal van a gond, hogy tudom-e hogy milyen szakra járok, hanem azzal, hogy két éve, amikor a kártyát elvileg igényeltem, még halvány lila gőzöm sem volt a szakról. Azért ezt is megmondtam neki.

Elérkeztünk a kiértékelési fázishoz. Ez azt jelentette, hogy "Sajnos Ön bizonyos kérdésre/kérdésekre nem megfelelően válaszolt, így nem tudok további tájékoztatást adni.". Azt hiszem a fejem kicsit ellilult ettől a mondattól. Végigjátszottuk a sok hülye kérdést, a nem is ingyenes számon, és nem tudom mire számított, hogyha nem én igényeltem a kártyát, akkor honnan fogom tudni a válaszokat? Tudom ő csak a dolgát végezte, és más szempontból jogos, hogy ne adjanak ki információt az emberről, de akkor miért nem kezdhettük úgy, hogy "Kérem, fáradjon be az egyik irodánkat, és ott személyesen elintézik Önnek."?

Úgyhogy most van egy köröm a banknál, és csak reménykedni tudok, hogy a jövőben nem lesz ehhez hasonló dolog, hiszen ha belegondolunk, elég könnyen hozzá lehet férni az emberek adataihoz, és így más nevében igényelhetünk kártyákat. Először azt hittem, hogy ha ezeket az infókat én elmondom, például pénzügyi elemzőknek, akkor ebből nem lehet bajom. Hát most kiderült, hogy simán.

Vajon hogyha tényleg valaki visszaél az ember adataival, és ezzel anyagi vagy más kárt okoz neki, akkor mi a teendő? Hogyan lehet megmagyarázni /bebizonyítani, hogy nem mi igényeltük, és nem mi használtuk a kártyát?

A bejegyzés trackback címe:

https://csmmn.blog.hu/api/trackback/id/tr901701294

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A MÁSODIK kutyavásár | Újra ingyen repülőjegy új Malév-Citibank hitelkártyához 2010.05.02. 23:20:22

"Egyszer volt Budán kutyavásár." Tartja a mondás. Volt aki kihasználta, volt aki apró betűket keresett. Egy biztos, 2009-ben ingyen utazhatott sok ember, aki a Malév-Citibank hitelkártyát igényelt. Az ingyenes repjegy mítosza a fapados légitá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.25. 23:25:02

hát ez marha vicces sztori.
bírom énis az ilyen fél órás azonosításokat...

nekem mikor ellopták a kártyámat(tárcástól) megkérdezte, hogy mi a kártyám száma...hát bmeg..

Mainstream 2010.01.27. 14:58:27

:D
hát igen ez az ami a rendszer buktatója
nem tudod azonosítani magad, mert nem te vagy, vagy mert ellopják, de ha visszaélnek az iratoddal/adatoddal, akkor az persze a te hibád
süti beállítások módosítása